McDonald’s, Fransa’da sevilen “elma ve patates kızartması” sosunun miktarını yüzde 28 oranında azalttı. Tüketici dernekleri bu değişiklikten hoşnutsuz. Sos miktarı 14 mililitreden 10 mililitreye düşürüldü. Ancak fiyatlarda bir indirim yapılmadı. Bu, tüketiciler arasında büyük bir tepkiye neden oldu.
TÜKETİCİLER TEPKİLİ
60 milyon tüketici derneği, McDonald’s’ın bu değişikliği tüketicilere bildirmemesini eleştirdi. McDonald’s Fransa, sos miktarındaki azalmayı doğruladı ve “ketçapta olduğu gibi patates kızartması sos poşetlerinin kapasitesinin 10 ml’ye çıktığını” belirtti.
EKSTRA SOS ÜCRETLİ
Şirket, her patates kızartması porsiyonuna en az bir poşet sos verildiğini, ikinci poşet için ise ücret talep edildiğini açıkladı. McDonald’s’a göre, tamamlayıcı sos siparişleri restoranların kendi takdirine bağlı olarak yaklaşık 15 sent karşılığında sunuluyor. Ancak 60 milyon tüketici derneği, bu fiyatın çok daha yüksek olduğunu belirtti.
ŞEFFAFLIK ELEŞTİRİSİ
Tüketici dernekleri, McDonald’s’ın uygulamasındaki şeffaflık eksikliğini de eleştiriyor. Derneğe göre, sosun ayrı satın alınması gerektiğini belirten bilgilendirme eksikliği, tüketicileri yanıltabilir ve fazladan ödeme yapmalarına neden olabilir.
KÜÇÜLME YÖNTEMİ
Bu durum, gıda endüstrisinde yaygın olan ve bir ürünün fiyatını korurken miktarını veya boyutunu azaltma tekniği olan “küçültme” olarak bilinir. Üreticiler, üretim maliyetlerinin artması nedeniyle bu yöntemi savunuyor.
MCDONALD’S’IN MALİ DURUMU
McDonald’s, 29 Temmuz’da yıllık cirosunun yüzde 8 düşüşle 6,49 milyar dolara, net karının ise yüzde 12 düştüğünü duyurdu. Şirket ekonomik olarak zor durumda değil, ancak bu tür değişiklikler tüketiciler arasında memnuniyetsizlik yaratıyor.